Interactive Guest Service

Ailleron
iLumio

Blog

Hotelowe lobby – skuteczne wykorzystanie rozwiązań Digital Signage

03/04/2017 14:05 Blog

iLumio_blog_SDS 2

 

Mówi się, że pierwsze wrażenie decyduje o całościowej ocenie hotelu. W nowoczesnym hotelu jednym z najbardziej reprezentacyjnych miejsc jest lobby hotelowe. Liczy się pomysł na tak wielofunkcyjne wnętrze. Dostępność lobby przez całą dobę sprawia, że jest to miejsce ciągle tętniące życiem.

 

Tradycyjny hol hotelowy mieści funkcję chwilowego odpoczynku i szeroko rozumianej komunikacji. Dlaczego więc nie wykorzystać tego miejsca, aby „zbudować” w niej hotelową sieć informacji?

 

System Digital Signage w hotelu to nic innego jak taka sieć informacji, dystrybuowana dzięki ekranom i rozmieszczona w lobby, restauracji, barach, przed i w salach konferencyjnych oraz w pokojach hotelowych. Digital Signage to forma promocji OOH, reklamy zewnętrznej (out-of-home advertising),  która bardzo dynamicznie się rozwija. W tym kontekście najczęściej mówimy o wyświetlaczach, które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości. Treść jaką można przekazywać dzięki systemowi Digital Signage jest bardzo obszerna: od powitań gości i informacji o hotelu, poprzez menu restauracji, promocji happy hours w barze, po wskazanie gościom hotelowym drogi ewakuacyjnej.

 

Na rynku dostępne są głównie nośniki LED i LCD. Ale myli się ten, kto sądzi, że rozwiązania typu DS to tylko ekrany wystawione w przestrzeni publicznej, w nieskończoność odtwarzające ten sam materiał. Dzisiaj, nośniki Digital Signage są coraz bardziej smart – interaktywne (dotykowe) i atrakcyjne wizualnie, a przez to skuteczne.

 

Teoretycznie rozwiązanie Digital Signage jest bardzo proste – mamy do czynienia z ekranem, aplikacją lub systemem informatycznym i serwerem. Całość pozwala wyświetlać gościom w hotelu różnorodne, multimedialne treści – zarówno informacyjne, jak i promocyjne. Obok informacji o najnowszej promocji możemy dowiedzieć się jaka pogoda będzie następnego dnia, poznać aktualne kursy walut, czy zapoznać się z lokalnymi newsami. Nośniki DS mogą stanowić jeden spójny ekran lub być podzielone na kilka stref.

 

W ofercie producentów nośników DS można znaleźć wszystko, co niezbędne do stworzenia profesjonalnej kampanii digital signage. Możemy wybierać spośród różnych ekranów, mogą być stosunkowo niewielkie, wielkości plakatu, mogą być również dotykowe. Najpopularniejsze to LED i LCD. Mogą być wyposażone w czujniki ruchu, które wyświetlają różnorodną treść w zależności od tego, gdzie przechodzień stanie albo co się dzieje w okolicy nośnika. Serwery, które zarządzają nośnikami i na których magazynowane są wyświetlane treści są na tyle szybkie i pojemne, żeby prezentować również „ciężkie” i wymagające treści.

 

Dzisiaj konsumenci są zalewani mnóstwem komunikatów, których liczbę określa się już w tysiącach. Powoduje to często nieświadomy, selektywny odbiór treści – na pewne komunikaty po prostu „wyłączamy się”, koncentrując się na innych, naszym zdaniem, bardziej atrakcyjnych. Nie jest łatwo pozyskać uwagę odbiorcy. A zatem, jeśli zależy nam, żeby nośniki DS spełniały swoją rolę, musimy postawić na ciekawą treść wysokiej jakości.

 

W połowie 2013 roku Google Play zorganizowało kampanię DS na australijskich lotniskach. Podróżujący dzięki QR kodom mogli wejść w interakcję z ekranami wyświetlającymi reklamy. Aplikacja pozwala przeglądać za pomocą smartfona zasoby sklepu Google Play, które były wyświetlane na ekranie. W trakcie oczekiwania na samolot można było pobrać filmy, gry czy muzykę.

 

Przedstawiony powyżej przykład koncentruje się na interakcji z użytkownikiem. Wymaga ona użycia smartfona, ale nie jest to konieczność. Chodzi o to, żeby nośnik DS był źródłem czegoś ciekawego, wartościowego lub zabawnego, koniecznie wysokiej jakości. Jeśli hotelowi uda się stworzyć rozwiązanie, które zainteresuje i zatrzyma będącego poza domem gościa, choćby na kilka minut, to już duże osiągnięcie. Tak w skrócie można opisać receptę na sukces przy użyciu Digital Signage. Oczywiście zasad rządzących treścią w kampaniach Digital Signage jest znacznie więcej.
O kilku z nich pisaliśmy w Nowa technologia dla Twojego hotelu.

 

Powrót

Zapraszamy do kontaktu

iLumio

Daniel Walczyk Dyrektor Sprzedaży

iLumio to system hotelowy wybierany przez
8 na 10 nowobudowanych cztero i pięcio gwiazdkowych hoteli.

„Program hotelowy iLumio zapewnia najwyższy komfort obsługi gości. Błyskawiczna rezerwacja, zamawianie usług przez gości za pomocą kilku kliknięć bez konieczności opuszczania pokoju to tylko niektóre możliwości programu hotelowego iLumio. Oprogramowanie hotelowe iLumio pozawala hotelarzom na sprawne zarządzanie obsługą gościa a także na optymalizację kosztów operacyjnych hotelu. Wdrażając system zarządzania hotelem iLumio, Hotelarz otrzymuje wsparcie na wszystkich etapach implementacji łącznie z ciągłą asystą techniczną w trybie 24/7”.

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, iż jestem zainteresowany usługami świadczonymi przez firmę Ailleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, KRS 0000385276. W związku z powyższym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu prezentacji usług oferowanych przez Ailleron SA, a także na otrzymywanie za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu i SMS-ów wysyłanych przez Ailleron SA, w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób, informacji handlowych oraz spersonalizowanych, istotnych informacji dotyczących produktów i usług firmy powiązanych z przedmiotem
Pokaż pełną treść zgodyAilleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków jako administrator danych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, informuje, że podanie danych jest dobrowolne, a ponadto osobie podającej dane przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W tym celu prosimy o kontakt mailowy na adres: marketing@ailleron.com