Jak zwiększyć efektywność operacyjną przez integrację systemów hotelowych? [współpraca iLumio i Hub OS]

Hotele stoją obecnie w obliczu ciągłych wyzwań związanych z rentownością biznesu. Dotyczy to trudnych do zaplanowania działań rządu, sytuacji geopolitycznej czy rosnących w dramatycznym tempie kosztów energii. Skutecznym kołem ratunkowym w obliczu takich problemów może okazać się umiejętne wykorzystanie systemów technologicznych pozwalające na większą automatyzację obiektu i wzrost interakcji sprzedażowych. Przez lata technologia hotelowa rozwinęła się diametralnie i ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia gościom przyjemnego i beztroskiego pobytu. 

Chcesz dowiedzieć się, jak usprawnić procesy operacyjne, odnieść sukces bez względu na zmieniające się warunki i zadbać o jak najlepsze doświadczenia gości? Zostań z nami, ten artykuł jest właśnie o tym! Zagłębmy się w temat przez pryzmat aktualnie dostępnej technologii hotelowej i najnowszej integracji iLumio z Hub OS.   

 

Przyszłość to cyfrowa technologia hotelowa   

Technologia przejmuje coraz więcej dziedzin współczesnego życia, odgrywa także większą rolę w branży hotelarskiej. Z dnia na dzień zwiększają się również oczekiwania użytkowników w tej kategorii. Według badania przeprowadzonego przez portal rezerwacji hoteli HRS, coraz więcej osób oczekuje innowacyjnych technologii w hotelach, które wybiera. Już 34% gości w Polsce wolałoby obsługiwać światło, klimatyzację i telewizję poprzez smartfon lub tablet. Hotele, które wdrażają rozwiązania oparte na cyfrowej technologii, mogą realnie obniżyć koszty, jednocześnie zwiększając zyski, możliwości obsługi i kontaktu z gośćmi. Narzędzia, które gwarantują funkcje takie jak szybki check-in czy klucz dostępu w telefonie sprawiają, że gość hotelu oszczędza czas i zyskuje większą sprawczość nad procesami. 

Technologie mobilne są atutem nie tylko dla gości, dzięki cyfryzacji zadań pracownicy zyskują automatyczny dostęp oraz wygodę operacyjną. Rozwiązania z zakresu hotel tech wpływają też bezpośrednio na odciążenie pracy całej obsługi hotelu. Co więcej, technologia pomaga wyróżnić się hotelom, ponieważ goście oczekują narzędzi wygodnych, bezpiecznych i wydajnych. Myśląc o wdrażaniu technologii w hotelu, ważne jest, aby wziąć pod uwagę pełny cykl podróży gościa – od procesu rezerwacji do wymeldowania. 

 

Rozwiązania dostępne dla hotelarzy

Dzisiejszy gość wymaga szybszej i bardziej przyjaznej usługi zarządzania rezerwacjami, preferencjami i ofertami. Jeszcze jakiś czas temu stanowiło to duże wyzwanie dla hoteli, ponieważ świat gościnności pozostawał głównie analogowy. Ostatnie kilka lat pokazało jednak, że branża hotelarska zaczyna wdrażać cyfrowe technologie, które wpływają na procesy operacyjne i wydajność personelu. Istnieje cała gama narzędzi do zarządzania i automatyzacji hoteli, poniżej wymieniamy cztery najpopularniejsze.  

 

  • Systemy obsługi dla gościa pozwalające między innymi na zameldowania i wymeldowania bez udziału pracowników recepcji (aplikacja mobilna, kiosk z funkcją check-in/out).  
  • Systemy do zarządzania usługami i pracą personelu, dzięki połączeniu i komunikacji między działami hotelu (system Hub Cycle).  
  • Systemy w pokoju hotelowym pełniące funkcje multimedialnego i cyfrowego centrum rozrywki (telewizja hotelowa, tablet smart room). 
  • Rozwiązania płatnicze połączone z systemami hotelu, gwarantujące szybkie zlecenia płatności, podpięcie kilku kart czy automatyczne rozliczenia.  

Możliwości rozwoju i podwyższenia jakości usług, dzięki hotelowym technologiom jest znacznie więcej. Może być to bezpieczeństwo obiektu, w którym zadziała nowoczesny monitoring CCTV z systemami alarmowymi i antywłamaniowymi. A nawet rzeczywistość wirtualna, która pozwoli użytkownikowi na spacer 3D przez cały obiekt i wybór pokoju z najlepszym widokiem. 

Hotele decydujące się na wdrożenia w zakresie technologii cyfrowych są tym samym przyjazne nowoczesnym gościom, którzy preferują zminimalizowaną ilość interakcji. Po pandemii COVID-19 ludzie przyzwyczaili się do bezkontaktowego zamawiania usług. W związku z tym, współczesne hotele powinny nadążyć za oczekiwaniami gościa, tym samym stwarzać przestrzeń bezpieczną i przyjazną nowej fali użytkowników. Wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych to nie tylko strategiczny krok z biznesowego punktu widzenia, ale też budowanie rozpoznawalności brandu i sposób na wyróżnienie swojej oferty wśród innych. 

 

Integracja z Hub OS  

Hub OS to zautomatyzowana i elastyczna platforma operacyjna hotelu z połączonymi i zintegrowanymi rozwiązaniami. Dotyczy usług takich jak sprzątanie, konserwacja, jedzenie i napoje, doświadczenie gości, zarządzanie energią, bezkontaktowa komunikacja z gośćmi i zarządzanie operacjami łańcuchowymi. Ta nowoczesna aplikacja pomaga pracownikom hotelu w lepszej organizacji pracy. W połączeniu z systemem iLumio daje możliwość synergii pomiędzy czynnościami wykonywanymi przez gościa i zadaniami dla pracownika hotelu. Nasza integracja opiera się na obsłudze funkcji, z których może korzystać gość poprzez np. tablet w pokoju. Wybrana przez gościa funkcja automatycznie tworzy w systemie adnotację dla pracownika z konkretną informacją o rodzaju zgłoszenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu pracownicy mogą łatwo i szybko zarządzać bieżącymi zadaniami w obiekcie, a goście oczekiwać szybkiej obsługi. 

Razem możemy osiągnąć więcej

Ostatecznie, jeśli chcemy przyspieszyć innowacje w branży hotelarskiej, musimy przyjąć dwutorowe podejście: dotrzeć do szerszego grona odbiorców i współpracować z podobnie myślącymi firmami. To bardzo ważna część innowacji, która pomaga poczynić korzystne postępy. Takie podejście pozwala firmom zbudować wspólnie rozwiązania, które się uzupełniają. Co więcej, dzięki nowej integracji z Hub OS możemy osiągnąć większą skalę, ponieważ obie firmy współpracują z setkami hoteli na całym świecie.