Nowoczesne, samoobsługowe technologie cieszą się coraz większą popularnością w wielu różnych sektorach branży usługowej. Kolejni właściciele wdrażają takie rozwiązania do swoich hoteli, restauracji i wielu innych obiektów. Świetnym przykładem funkcjonalnego urządzenia tego typu jest kiosk hotelowy dla gości, który ma naprawdę istotne zalety. To uniwersalna technologia sprzyjająca redukowaniu kosztów i zwiększaniu poziomu komfortu osób decydujących się na pobyt w Twoim obiekcie.
Kiosk hotelowy, czyli recepcjonista idealny
Zastanówmy się przez chwilę, z czym wiąże się zatrudnienie nawet najbardziej doświadczonego i profesjonalnego personelu hotelowego. W teorii każda przyjęta osoba stara się jak najlepiej wykonywać obowiązki powierzone jej na danym stanowisku. Pokazuje starannie swój profesjonalizm i inne zalety, ale na poziom jej pracy przy obsłudze gości regularnie wpływają różne zdarzenia losowe. Całkowicie naturalnymi sytuacjami są bowiem choroby, rozterki w życiu prywatnym lub po prostu okresy gorszego samopoczucia.
Jeśli wyposażysz swój hotel w nowoczesny, samoobsługowy kiosk dla gości, zyskasz pracownika, na którym można polegać w absolutnie każdym momencie. Jego główną zaletą jest oczywiście pewność i niezawodność działania – niezależnie od sytuacji, każdy klient zostanie obsłużony w sposób zgodny z Twoimi oczekiwaniami jako właściciela obiektu. Zwróć uwagę również na fakt, że urządzenie może obsługiwać wiele różnych wersji językowych, co znacznie ułatwi obsługę gości zagranicznych.
Wysoki standard obsługi hotelowej o każdej porze dnia i nocy
Istotną zaletą kiosków hotelowych jest również fakt, że można z nich korzystać w dowolnym momencie. Spóźniony gość z powodzeniem będzie mógł zjawić się nawet w środku nocy, a urządzenie profesjonalnie obsłuży go i przeprowadzi przez wszystkie niezbędne formalności. Atutem dla Twojego hotelu, który powinieneś wziąć pod uwagę, jest też szybkość i intuicyjność obsługi. Wszelkie zakłócenia na tym polu często owocują negatywnymi opiniami w internecie – kiosk pozwoli Ci uniknąć takich przykrych sytuacji.
Wpływ kiosku hotelowego na koszty prowadzenia obiektu
Utrzymanie całodobowej recepcji wiąże się ze znacznymi kosztami, które musisz ponieść. W większości przypadków jest ono równoznaczne z koniecznością zatrudnienia kilkuosobowego zespołu do obsługi gości, by mogli być oni przyjmowani o każdej porze dnia i nocy. Kolejną zaletą zaimplementowania nowoczesnego kiosku hotelowego jest w takich okolicznościach fakt, że może on się przyczynić do znacznej redukcji kosztów utrzymania recepcji.
Tego typu urządzenie jest bowiem w stanie obsłużyć wszystkich gości, którzy przybędą do hotelu w czasie, kiedy nie ma zazwyczaj większego tłoku. Kiosk działa szybko i niezawodnie, a pomocy ze strony personelu hotelowego będzie wymagał najpewniej tylko w godzinach szczytu, kiedy mogłyby się tworzyć do niego kolejki. Okazuje się zatem, że po zainwestowaniu w taką technologię można znacznie zredukować koszty poprzez zmniejszenie liczby zatrudnionych recepcjonistów. To zaleta, którą koniecznie trzeba wziąć pod uwagę.
Nowoczesne technologie, a renoma hotelu
Wykorzystywanie nowych technologii jest zawsze mile widziane przez hotelowych gości. Samoobsługowe kioski są bardzo intuicyjne i zdecydowana większość osób będzie w stanie bez problemu obsłużyć je samodzielnie, podążając po prostu za instrukcjami wyświetlanymi na ekranie dotykowym. Ich zaimplementowanie z całą pewnością będzie ogromną zaletą zwłaszcza dla tych klientów, którzy bardzo cenią sobie wygodę i możliwość szybkiego załatwienia wszystkich niezbędnych formalności. Sprawna i bezproblemowa obsługa gościa za pośrednictwem kiosku przełoży się na lepsze opinie w internecie na temat hotelu, co z kolei przyczyni się do zwiększenia ruchu i poszerzenia bazy lojalnych, często powracających klientów. Dodatkową zaletą okaże się fakt, że Twój obiekt będzie się cieszył renomą miejsca prowadzonego w sposób nowoczesny i dostosowywanego na bieżąco do najnowszych rozwiązań w branży hotelarskiej.
Uniwersalne zastosowanie kiosku hotelowego
Co ciekawe, kiosk dla gości można z powodzeniem wykorzystać również do prowadzenia innego rodzaju działalności. Nieocenionym wsparciem okażą się one na przykład dla właścicieli hosteli lub osób parających się wynajmem apartamentów. Zaletą takiego urządzenia będzie dla nich przede wszystkim możliwość znacznej automatyzacji procesu obsługi klienta – ułatwia dokonanie płatności i wysłanie wiadomości z różnego rodzaju informacjami i wskazówkami.
Jeśli prowadzisz hotel, iLumio przygotuje dla Ciebie nowoczesny kiosk dla gości, który wspomoże Cię w wielu różnych działaniach związanych z szybką i profesjonalną obsługą klienta. Zapewni Ci możliwość zautomatyzowania znacznej części całego procesu, co przyczyni się nie tylko do zwiększenia komfortu osób odwiedzających Twój obiekt, ale też pozwoli zmniejszyć koszty prowadzenia recepcji.