Hotelarze powoli przyzwyczajają się do nowej normalności i tego, jak kształtuje ona rzeczywistość hotelową. Nowy Rok to okazja do podsumowania bieżących działań, zrealizowanych projektów i zysków w obiektach hotelarskich. Jest to również dobry czas na podjęcie nowych kroków, aby rozwój i zyski hotelu pozostały na najwyższym poziomie. Ostatnie lata pokazały ogromne zmiany na rynku usług hotelarskich w Polsce i na świecie.
Na jakie ulepszenia czekają goście? W tym artykule zagłębimy się w tę tematykę i zdefiniujemy trendy w branży hotelarskiej na rok 2022.
Poznaj odpowiedź na pytanie, jak hotele mogą wykorzystać technologię, aby sprostać pojawiającym się wymaganiom swoich gości. Coraz więcej hotelarzy decyduje się na inwestycje w obszarze hotel tech, poniżej dowiesz się dlaczego.
Trendy dla hotelarzy
Technologia bezkontaktowa
Ostatni czas nauczył nas, że ograniczenie interakcji jest koniecznością i wydaje się, że nie zmieni się to szybko. Rok 2021 pokazał nam, że wiele trendów w sektorze turystycznym i hotelarskim pozostanie aktualnych w 2022 roku, a nawet później. W hotelu kontakt z gośćmi jest bardzo ważną częścią pobytu, która determinuje końcowe odczucia klientów.
Zapewnienie gościom możliwości błyskawicznego kontaktu z recepcją lub zamówienia room service pozytywnie wpłynie na ich ocenę dotyczącą jakości usług. Obecnie minimalizowana ilość kontaktów osobistych nie musi oznaczać odcięcia się hotelu od gości hotelowych. Wręcz przeciwnie, wykorzystanie nowych technologii dedykowanych społeczności hotelowej pozwoli na pełną automatyzację interakcji. Nowoczesne technologie nie tylko są świetną formą kontaktu, ale także łączą się z wystrojem i ułatwiają gościom wypoczynek.
Dzięki inteligentnej aplikacji, którą gość może łatwo pobrać na telefon, zyskuje możliwość mobilnego zameldowania i wymeldowania, szybkiego czatu z recepcją, a nawet zaplanowania sprzątania pokoju. Aplikacja mobilna w segmencie oznaczonym jako restauracja, daje możliwość sprawdzenia menu i szczegółów dotyczących zamówienia. Wszystkie te możliwości są dostępne za pomocą kilku kliknięć i dają poczucie dodatkowego komfortu. Nie należy zapominać, że znacząco wpłyną również na jakość wypoczynku. Co ważne, to obsługa hotelu decyduje jakie funkcje otrzyma gość.
Nowoczesne technologie, jakimi są np. funkcje pozwalające na sterowanie automatyką pokoju wpływają na pozytywne doświadczenia podróżnych. Warto pamiętać, że inwestycja w aplikację oznacza także utrzymanie kontaktu z gośćmi. Dzięki niej niezależnie od lokalizacji hotelu możesz wyświetlać swoje oferty gościom nawet po zakończeniu ich pobytu.
Technologia zbliżeniowa zmienia branżę hotelarską
Rozwiązania zbliżeniowe nie tylko poprawiają satysfakcję gości, ale także pozwalają zmniejszyć liczbę personelu hotelowego w recepcji. Innymi słowy, urządzenie mobilne może z powodzeniem zastąpić osobę przy zameldowaniu i wymeldowaniu, obsłudze kluczu do pokoju i innych czynnościach.
Warto podkreślić, że to rozwiązanie dla biznesu hotelarskiego jest bardzo atrakcyjne dla nowoczesnych gości. Dla nich cenne są inteligentne funkcje cyfrowe, które oszczędzają ich czas. Niezależnie od tego, czy gośćmi są głównie pary, czy podróżujący w pojedynkę, rozwiązanie zbliżeniowe będzie idealnie odpowiadać ich potrzebom.
Personalizacja w branży hotelarskiej
W ostatnich latach coraz częściej przywołuje się trendy dotyczące personalizacji oferty i usług. Oczywiście nie jest to nowość w zakresie obsługi i komunikacji, ale obecnie staje się standardem. Goście hotelowi są tak naprawdę wymagającymi klientami, którzy podczas pobytu oczekują atrakcji dobranych do ich preferencji.
Hotel powinien dążyć do oferowania w pełni spersonalizowanej obsługi. Dopasowane do odbiorcy treści i komunikaty gwarantują lepsze odczucia dotyczące całego pobytu. Łatwiejsze zaangażowanie w proponowane zajęcia oraz zachętę do korzystania z dodatkowych funkcji obiektu.
Badanie doświadczeń
Personalizacja jest ważnym trendem w hotelarstwie, ponieważ wiąże się z kluczowymi aspektami jak obsługa klienta czy zakres usług. Więcej o tym możemy dowiedzieć się z badań Infosys. Według raportu Rethinking Retail aż 59% klientówtwierdzi, że personalizacja treści ma istotny wpływ na decyzje zakupowe. To samo dotyczy Twojego gościa i wiadomości, które będzie od Ciebie otrzymywać przez cały pobyt. Umiejętnie dobrane komunikaty nie tylko zwiększą zysk obiektów, ale także pozytywne wrażenia gości. Dzięki temu mają większe szanse na zaprocentowanie w przyszłości jako polecenie znajomym, opinia w Internecie czy ponowna wizyta.
Jak branża hotelarska może stać się bardziej zrównoważona?
Eko hotele w Polsce i na świecie
Branża hotelarska jest jednym z najbardziej energochłonnych sektorów branży turystycznej. Z tego powodu da się zauważyć wzrost wrażliwości ekologicznej podróżujących. Większość podróżnych uważa, że należy podjąć działania w celu zaoferowania bardziej zrównoważonych rozwiązań turystycznych. Już teraz możemy zakładać, że obiekty hotelowe mogące pochwalić się bezpieczeństwem i eko świadomością będą zyskiwać coraz większą popularność. Obecny rozwój technologii daje nam niezliczone możliwości promocji i kontaktu z nowymi podróżnikami. Od pewnego czasu banery cyfrowe z powodzeniem zastępują drukowane broszury informacyjne i ulotki.
Dlaczego? To całkowicie ekologiczny trend, który oszczędza czas i pieniądze. Zrównoważony rozwój od dłuższego czasu cieszy się popularnością zarówno w branży turystycznej, jak i innych. Da się zauważyć, że coraz więcej obiektów promuje swoje „zielone” podejście do prowadzenia hotelu. Coraz częściej to od klientów branży hotelarskiej wychodzi proekologiczna inicjatywa. Na przykład niekorzystanie z jednorazowych naczyń i słomek, używanie tych samych ręczników przez cały czas pobytu, itd.
Jak stać się bardziej eko?
Zdarza się, że hotele już na etapie budowy wdrażają rozwiązania ekologiczne. Między innymi mowa tu o bateriach słonecznych na dachu czy specjalnych systemach oszczędzania wody i energii elektrycznej. Obecnie także dzięki technologi hotel może być bardziej przyjazny środowisku. Dzięki wprowadzeniu systemu telewizyjnego, tabletu smart room czy info kiosku hotel może całkowicie zrezygnować z druku katalogów czy ulotek. Teraz gość znajdzie wszystkie informacje i promocje w jednym miejscu. Innymi słowy, to wygodne i inteligentne rozwiązanie pozwala dopasować oferty hoteli do wybranego gościa i przedstawić niezliczoną ilość informacji.
Przestrzeń przyjazna mediom społecznościowym
Mówiąc o hotelowych trendach, nie sposób nie wspomnieć o wnętrzach. Nie jest tajemnicą, że ludzie lubią otaczać się piękną, nowoczesną i funkcjonalną przestrzenią. W przypadku pokoju hotelowego wnętrze często wpływa na jakość pobytu gościa, satysfakcję i humor.
Dr Simone Moor przeprowadził badania na ten temat. Dowiódł, że pokoje, w których przebywamy mają wpływ na jakość naszego zdrowia. W dobie mediów społecznościowych miejsce i jego wystrój nabierają jeszcze większego znaczenia. To wizytówka wspomnień z wakacji, które goście najprawdopodobniej opublikują na swoich profilach.
Zadbaj o to, by pomieszczenia, w Twoim hotelu były przyjazne publikacjom. Stworzenie przyjaznej atmosfery i estetycznego wystroju zdziała cuda. Wedle danych portalu Expedia, blisko 70% procent podróżującychwybiera obiekty, które dobrze prezentują się na zdjęciach. Co więcej, jest to dodatkowa forma promocji Twojego obiektu, w dodatku jest całkowicie bezpłatna i może wzmocnić strategie marketingowe hotelu.
Jak śledzić trendy w sektorze hotelarstwa?
Podsumowując, ważne jest dopasowanie nowych trendów do potrzeb hotelu. Rozwój hotelarstwa i pewne zmiany w jego zakresie zarówno w Polsce jak i na świecie są niezbędne. Żyjąc w nowej rzeczywistości warto wziąć pod uwagę czynniki, które mogą wspomóc pracę w nowych realiach. Na początek zacznij od prostych kroków, które pozwolą Tobie i Twojej firmie rozwijać się i zwiększać zyski. Dzięki rozwiązaniom technologicznym możesz w stosunkowo szybki sposób poprawić satysfakcję gości i przychody obiektu.