Interactive Guest Service

iLumio

Kiedy tradycja idzie w parze z nowoczesnością

20/09/2016 11:54 Blog

iLumio_artykul

 

Najbardziej innowacyjne hotele potrafią zaskoczyć swoich gości nietuzinkowymi rozwiązaniami. Dziś wolimy otrzymywać informacje na smartfonach i tabletach, niż w tradycyjnej formie. Stanowią one dla nas bank wszystkich informacji. Przy ich pomocy zarządzamy swoim czasem. Zatem zastosowanie nowoczesnych technologii to już konieczność, aby dostosować się do wymogów gości, co pozwala na większą swobodę i niezależność w hotelu. 

 

Istnieją już hotele, które bez tradycyjnej recepcji są dobrze zarządzane z wykorzystaniem zaawansowanej technologii. Idea samoobsługi w hotelu jest wystarczająco ekstrawagancka i rozsądna pod względem ekonomicznym. PURO Hotel we Wrocławiu to spełnienie marzeń o noclegu w pięknych wnętrzach za rozsądną cenę. Przybywający do hotelu goście w hotelowym lobby odnajdą komputery, za pomocą których samodzielnie mogą zalogować się w hotelowym systemie. Za nocleg zapłacą bez przeszkód kartą kredytową.

 

Rosnąca konkurencja i wzrost wymagań sprawiają, że hotele chcą nadążać za dynamiką zmian i zróżnicowaniem usług, nie tracąc przy tym „ludzkiej, (uśmiechniętej) twarzy”. Nic dziwnego, że swoim gościom chcą zapewnić indywidualnie urządzone pomieszczenia, komfortowe pokoje, innowacyjne przewodniki w postaci multimedialnych kanałów komunikacji czy pomoc wirtualnego concierge. Duża część działań skoncentrowana jest na innowacyjnych rozwiązaniach, często niewidocznych „gołym okiem”, czyli nie wymagających udziału dodatkowych osób, jak chociażby mobilne płatności czy dostęp online do historii i rachunków pobytu, które są coraz częściej oferowane przez hotele.

 

Co hotel to inna, wyróżniająca się oferta

 

Stereotypem jest myślenie, że nowoczesne rozwiązania zarezerwowane są tylko dla nowo powstałych obiektów. Hotel, który dotychczas funkcjonował w tradycyjnym modelu obsługi gościa, po wdrożeniu kilku prostych rozwiązań, z powodzeniem może rywalizować o przychylność nowoczesnego turysty. Bowiem tradycja goszczenia i innowacje to zgrany duet i najlepsza rynkowa odpowiedź.

 

The Torch Doha

Najwyższy hotel w Katarze ma 300 metrów wysokości. Widok z ostatniego piętra hotelu zapewnia gościom i odwiedzającym niezapomniane wrażenia. Hotel posiada pięćdziesiąt jeden pięter, na których znajdują się pokoje i apartamenty. Każdy z nich jest wyposażony w iPada, który pozwala gościom skontaktować się z obsługą hotelu, a także dostosować system oświetleniowy do nastroju klientów, dając im możliwość wyboru z palety dwunastu kolorów.

 

Marriott

W sieci hoteli Marriott funkcjonuje aplikacja mobilna, która swoim zasięgiem obejmuje ponad 3500 hoteli i ośrodków w ponad 78 krajach. Dzięki niej można szybko znaleźć zakwaterowanie, niezależnie od miejsca swojego położenia i dokonać rezerwacji w dowolnym obiekcie w 19 markach hotelowych należących do sieci. Ograniczeniem mogą być tylko lokalne przepisy, jak w Armenii, Francji, Włoszech, Kazachstanie, Polsce czy Rosji, gdzie aplikacja umożliwia zameldowanie się, ale należy je potwierdzić w recepcji (usługa nie jest dostępna w Japonii i Wenezueli).

 

1000 Seattle Hotel

Hotel 1000 Seattle w USA jest idealnym miejscem dla tych, którzy w ferworze obowiązków chcą szybko zapłacić za pobyt przy użyciu tabletu, który jest dostępny w pokoju. Obiekt wpisuje się w te potrzeby i spełnia je na najwyższym poziomie. Ponadto pokoje wyposażone są w nowoczesny system czujników podczerwieni, które wykrywają temperaturę ciała odwiedzających, informując obsługę hotelową, czy gość jest w pokoju czy nie.

 

Hotel Arłamów

Ośrodek sportowo-wypoczynkowy zapewnia cyfrową rozrywkę oraz interaktywną telewizję w pokojach (dostęp do multimediów, aplikacji mobilnych i gier). Niebawem goście będą mogli korzystać również z aplikacji mobilnej, która towarzyszyć będzie im na każdym etapie pobytu. Po przyjeździe do hotelu gość ominie kolejkę w recepcji, ponieważ dokona check-in’u w aplikacji i otrzyma cyfrowy klucz do zarezerwowanego pokoju. Kalendarz oraz przypomnienia pozwolą rozplanować  udział w  wydarzeniach, a rezerwacja sprzętu sportowego w pełni korzystać z oferty sportowej. Po wyczerpującym dniu relaks z pewnością zapewni hotelowe SPA, a każdy z oferowanych zabiegów można zamówić online lub przez aplikację. Każdy zakup doliczany jest do rachunku, z możliwością podglądu i płatnością przez smartfona. 

 

Prizeotel

W tym kolorowym hotelu entuzjaści nowoczesnych technologii znajdą coś dla siebie. Wyposażenie pokojów obejmuje m.in. telewizor z dostępem do musicLamp HDMI, który pozwala na słuchanie muzyki przez Bluetooth, ładowanie telefonu komórkowego lub nawiązywanie połączeń. Masz iPhone? Możesz bezpłatnie zainstalować hotelową aplikację, na której wystarczy zarejestrować się, wybrać jeden z hoteli z grupy Prizeotel i swój okres pobytu. Podczas rejestracji zostaniesz zapytany, czy chcesz korzystać z Smartfona jako kluczu do pokoju. „Tak” oznacza, że telefon jest zarejestrowany jako digital key (można dodać również drugie urządzenie). Aplikacja będzie dostępna niebawem dla użytkowników Androida.

Powrót

Zapraszamy do kontaktu

iLumio

Daniel Walczyk Dyrektor Sprzedaży

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.