Interactive Guest Service

Ailleron
iLumio

Aktualności
Nowości od iLumio

MOBILNOŚĆ- czy branża hotelowa jest gotowa na nowoczesnych gości?

20/09/2016 11:43 Aktualności

ilumio_mobilnosc2

 

Firmy badawcze dokładają starań w celu przewidywania trendów, które będą dominować w nadchodzących latach. I jednym z czołowych zawsze okazuje się pojęcie mobilności – usług, które można mieć zawsze „pod ręką”. Goście hotelowi z technologii i aplikacji mobilnych korzystają na co dzień, wymagając od nich coraz więcej i oczekując ich stałego towarzystwa i wsparcie. Czy zatem hotele są gotowe na przyjęcie nowoczesnego gościa?

 

Najbardziej zaawansowane technologicznie hotele znajdują się w USA i Azji. Polska jednak nie odstaje od świata pod tym względem, a nawet można uznać, że jesteśmy znacznie dalej niż np. Bałkany, które żyją z branży turystycznej. Równocześnie trzeba przyznać, że innowacyjne rozwiązania dopiero stają się u nas standardem. Zatem wyścig w oferowaniu nowoczesnych rozwiązań nabiera tempa.

 

DOBRZE SKROJONY SYSTEM

 

Głównym motorem zmian są stale rosnące potrzeby turystów. W odpowiedzi na nie oferowane są innowacyjne usługi, które umożliwiają planowanie i realizację podróży – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. W celu dostosowania się do oczekiwań podróżnych, są tworzone coraz lepsze systemy – począwszy od Customer Relationship Management, a skończywszy na aplikacjach mobilnych, które są połączone z innymi hotelowymi systemami.

 

Systemy CRM pozwalają gromadzić konkretne informacje na temat klienta wraz z jego indywidualnymi preferencjami oraz przechowują historię jego podróży. Informacje w nich zawarte mogą obejmować między innymi: organizację podróży, zamawiane produkty, check-in i check-out, a także indywidualne preferencje, dotyczące zamówionych usług czy ustawień automatyki pokoju hotelowego. Dodatkowo hotele mogą wymieniać informacje między sobą, co prowadzi do optymalnej obsługi klienta – dotyczy to zwłaszcza hoteli zrzeszonych i sieciowych.

 

Hotele już dziś gromadzą i przetwarzają dane dotyczące osobistych i biznesowych preferencji gościa. Wykorzystując je mogą stworzyć ofertę kierowaną do konkretnej Osoby, uwzględniającą jej potrzeby. Szczegóły jego wizyty czy zakupione usługi pomogą stworzyć w przyszłości propozycję idealnego pobytu. Hotel może również intuicyjnie przewidywać potrzeby swoich gości, tworząc ofertę dedykowaną wyłącznie im – zanim zwerbalizują własne oczekiwania. Dobrze „skrojony” system także pozwoli na identyfikację osoby, tak aby w przyszłości można było „rozpoznać” go już w momencie wejścia do hotelu czy dokonania rezerwacji. Taki system funkcjonuje w Blow Up Hall 5050 w Poznaniu. Pikanterii dodaje fakt, że wszystko w nim jest wirtualne – nie ma bowiem obsługi na recepcji, ani numerów pokojów. Wszystko co potrzebuje gość to jego smartfon, który poprowadzi go do wskazanego pokoju.

 

CO MOŻE DAĆ HOTELOWI APLIKACJA MOBILNA?

 

Zarządzający hotelem coraz częściej doceniają aplikacje mobilne i wiedzą, że hotel nie może bez nich dobrze funkcjonować. Ich goście korzystają z nich na co dzień, stanowią ważny element w załatwianiu codziennych spraw. Co może dać hotelowi aplikacja mobilna? Naprawdę wiele, ale wszystko zależy od tego jak aplikacja integruje się z pozostałymi systemami hotelu. Za jej pomocą gość może zarezerwować pokój lub zamówić posiłek, może również zarezerwować bilet na film czy koncert lub poczytać o atrakcjach dostępnych w sąsiedztwie.  Aplikacja zatem „wychodzi” razem z gościem z pokoju i prowadzi go tam, gdzie akurat chce być, albo gdzie hotel chce, żeby poszedł. 

 

Przykładem aplikacji mobilnej jest system rezerwacji online, funkcjonujący w sieci hoteli Marriott.  Obejmuje ponad 3,5 tys. hoteli na całym świecie. Dzięki niej można szybko znaleźć zakwaterowanie, niezależnie od miejsca swojego położenia i dokonać rezerwacji w dowolnym obiekcie w 19 markach hotelowych należących do sieci.

 

Przykład z polskiego podwórka. Goście Rosevia Friends & Family Resort, dzięki nowej aplikacji mogą korzystać z nowoczesnych usług – od rezerwacji hamaków czy biletów na pokazy artystów, poprzez zamówienia osobistego kucharza po dostarczanie posiłków i napojów do miejsca gdzie się znajdują. Dzieje się tak za sprawą zintegrowania systemu z wewnętrznymi systemami, takimi jak PMS. Oprócz intuicyjnej obsługi gości, aplikacje mobilne mają nadrzędną, bardzo istotną funkcję – generowanie sprzedaży usług i atrakcji hotelowych, poprzez odpowiednie komunikowanie oferty. Wdrożony system działa na telewizorach oraz na urządzeniach mobilnych dostępnych w hotelu (iPad Mini) i jest dostępny zarówno dla gości, jak i dla obsługi hotelu.

 

PURO Hotels też może się pochwalić nowoczesną obsługą gości, przy jednocześnie efektywnym zarządzaniu pracą hotelu. Aplikacja, która została wdrożona w hotelu jest zainstalowania na tabletach rozlokowanych w pokojach i miejscach publicznych. Sama aplikacja została zaprojektowana tak, aby w pełni spełniała oczekiwania klientów, zgodnie z wytycznymi specjalistów od user experience. System został zintegrowany z wewnętrznymi systemami hotelu: PMS Protel – wymiana informacji o pobycie i automatyczne pobieranie opłat od gości za rezerwacje usług, BMS oparty na WAGO i iQControls – dostarczenie gościom możliwości pełnej kontroli nad automatyką pokoju, m.in.: temperaturą, oświetleniem, żaluzjami okiennymi, CMS – dostęp do danych o ofercie hotelowej, zamkami hotelowymi Haefele Dialock – dostarczenie funkcji Digital Key oraz punktami self-check-in Ariane – dostarczenie możliwości szybkiego zameldowania, bez stania w kolejce do recepcji.

 

WIRTUALNY CONCIERGE

 

Stosunkowo nowym trendem, ale mocno zyskującym w oczach gości, jest usługa doradztwa wideo. Fakt, że można korzystać z usługi o każdej godzinie jest wielką zaletą, a szybki, łatwy i interaktywny kontakt znacznie zwiększa satysfakcję klienta. Rozwiązaniem dla hoteli może być iLumio Video Concierge – aplikacja, która pozwala wygodnie kontaktować się przez wideo, audio lub czat.

 

Zawód hotelowego concierge`a, polega na profesjonalnej pomocy gościom, realizacji ich indywidualnych potrzeb. Korzystanie ze specjalnie dedykowanych usług concierge`a to jednak kosztowny luksus.  Czym więc jest wirtualny concierge? Podobnie jak jego „starszy” kolega udzieli informacji, zaplanuje wycieczkę, zarezerwuje stolik w restauracji, zamówi lunchu do pokoju, poinformuje o ciekawych wydarzeniach odbywających się w okolicy, zakupi bilety, i wiele innych… ale w nowej formie – consierge lub recepcjonista przeprowadzi wideorozmowę przez zabezpieczoną aplikację mobilną. Ta prosta i wygodna forma komunikacji umożliwia prezentowanie na ekranie oferty hotelowej czy dwukierunkową wymianę plików. Dzięki temu obsługa hotelowa dla gości dostępna jest zawsze i wszędzie, zarówno na miejscu, jak i na zewnątrz.

 

W dobie nowych technologii, oczekiwania klientów w odniesieniu do standardów oferowanych przez przemysł turystyczny stale rośnie. Określenie „komfort” zyskało nowe znaczenie – nie jest ograniczony tylko do luksusowego apartamentu czy dużego telewizora. To za mało by skłonić klienta, szczególnie tego biznesowego, który oprócz dobrego standardu, poszukuje wartości dodanych. Dlatego hotele inwestują w nowoczesne technologie, aby ich oferty wyróżniły się na tle konkurencji.

 

 

Powyższy artykuł ukazał się w czasopiśmie Hotelarz
I.Goraj, Mobilność- czy branża hotelowa jest gotowa na nowoczesnych gości?, „Hotelarz” 2016, nr 8, str. 58

Powrót

Zapraszamy do kontaktu

iLumio

Daniel Walczyk Dyrektor Sprzedaży

iLumio to system hotelowy wybierany przez
8 na 10 nowobudowanych cztero i pięcio gwiazdkowych hoteli.

„Program hotelowy iLumio zapewnia najwyższy komfort obsługi gości. Błyskawiczna rezerwacja, zamawianie usług przez gości za pomocą kilku kliknięć bez konieczności opuszczania pokoju to tylko niektóre możliwości programu hotelowego iLumio. Oprogramowanie hotelowe iLumio pozawala hotelarzom na sprawne zarządzanie obsługą gościa a także na optymalizację kosztów operacyjnych hotelu. Wdrażając system zarządzania hotelem iLumio, Hotelarz otrzymuje wsparcie na wszystkich etapach implementacji łącznie z ciągłą asystą techniczną w trybie 24/7”.

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, iż jestem zainteresowany usługami świadczonymi przez firmę Ailleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, KRS 0000385276. W związku z powyższym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu prezentacji usług oferowanych przez Ailleron SA, a także na otrzymywanie za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu i SMS-ów wysyłanych przez Ailleron SA, w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób, informacji handlowych oraz spersonalizowanych, istotnych informacji dotyczących produktów i usług firmy powiązanych z przedmiotem
Pokaż pełną treść zgodyAilleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków jako administrator danych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, informuje, że podanie danych jest dobrowolne, a ponadto osobie podającej dane przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W tym celu prosimy o kontakt mailowy na adres: marketing@ailleron.com