Interactive Guest Service

Ailleron
iLumio

Blog

Milenialsi w hotelu

12/06/2017 15:34 Blog

iLumio_blog_millenials_artykulBadania pokazują, że pokolenie Milenialsów już niedługo stanowić będzie prawie połowę liczby gości hotelowych. Kim Oni są, co jest dla Nich ważne oraz jaki jest najlepszy sposób na komunikację z Nimi? Sprawdźmy to.

 

Czy Milenialsi są trudni do zdefiniowania?

 

Pokolenie Y, zwane również pokoleniem „iPoda” lub po prostu Milenialsami, to ludzie urodzeni w latach 1980-1995. Zazwyczaj są Oni dobrze wykształceni oraz świadomi swoich potrzeb i oczekiwań w kwestii produktów i usług. Zostali wychowani w poczuciu Ich własnej wyjątkowości oraz nieograniczonych możliwości jakie daje im świat oraz rynek pracy. Większość z Nich jest stabilna finansowo, płynnie porusza się w świecie technologii, są obywatelami świata, a to wszystko dzięki Ich płynnej znajomości języków obcych.

 

Milenialsi w ciągłym ruchu

 

Milenialsi to pokolenie poszukiwaczy. Doskonałe umiejętności językowe oraz poruszanie się w Internecie sprawia, że idealnie sprawdzają się podczas badań czy przy porównywaniu cen bądź towarów. Często zmieniają operatorów telefonów komórkowych lub dostawców usług. Planując podróż, Milenialsi odwiedzają 10 różnych źródeł informacji na temat danego miejsca – począwszy od strony internetowej, poprzez profile w mediach społecznościowych, grupy dyskusyjne czy Google Street View. Co istotne, coraz częściej odwiedzają wymienione strony na swoich telefonach komórkowych.

 

Ponadto, Milenialsi często dzielą się swoimi opiniami na temat miejsc, które odwiedzili, wykorzystując do tego serwisy takie jak TripAdvisor czy Booking.com. 75% z Nich przyznaje, że korzysta z aplikacji pomocnych w planowaniu podróży.

 

Według badań, prawie połowa podróżujących Milenialsów dzieli się swoimi wrażeniami podczas podróży, a 30% robi to po powrocie do domu. Tym samym, są Oni nieocenionym środkiem do dzielenia się własnymi wrażeniami odnośnie hoteli z potencjalnymi klientami. Tak więc warto liczyć się z Ich uwagami i opiniami. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek:

 

Wskazówka 1: Spersonalizuj wiadomość

 

Przedstawiciele pokolenia Y zostali wychowani w duchu indywidualizmu – docenią spersonalizowaną wiadomość czy usługę. Co więcej, Milenialsi są zazwyczaj wierni marce, którą po prostu lubią! Komunikacja musi być spersonalizowana. Wykorzystaj w tym celu media społecznościowe – powiedzą Ci naprawdę dużo o Twoim kliencie – co lubi, jak spędza wolny czas, co Go interesuje. Adresujemy te wiadomości do starannie wybranej grupy docelowej, aby dać klientowi poczucie, że chcemy idealnie dopasować nasze usługi do Ich potrzeb.

 

Wskazówka 2: Sprzedawaj pomysł, nie produkt

 

Pokolenie Y jest uzależnione od emocji i zachowywania wspomnień. Zaprezentuj więc swój hotel w taki sposób, aby stał się on elementem podróży, a nie punktem docelowym. Nie sprzedawaj zakwaterowania, ale zachęć Milenialsów do ogólnej idei podróżowania. Proponuj sposoby aktywnego spędzania wolnego czasu czy inne oryginalne rozrywki dostępne na miejscu.  Utrzymuj wysoki poziom poprzez codzienne przesyłanie ciekawych treści, które to utrzymają zainteresowanie Milenialsów, a także przekonają Ich, aby zrobili coś więcej.

 

Wskazówka 3: Zapewnij dostęp do technologii

 

Większość pokolenia Y została wychowana w erze Internetu i multiscreenów. Aktywnie wykorzystują technologię i utrzymują stały kontakt, a tym samym, oczekują dostępu do technologii wszędzie, gdzie tylko się znajdują. Na przykład, pragną możliwości sterowania usługami hotelowymi poprzez telefon i dostęp do telewizji na żądanie.

 

Wskazówka 4: Zwracaj uwagę na otoczenie i rozrywki

 

Wedle badania MMGY Global, Milenialsi coraz częściej podróżują sami. W roku 2013 29% respondentów zaplanowało samotną wyprawę, a w roku 2015 było Ich już 37%. Jednak nie chcą Oni spędzać wieczorów samotnie w pokoju hotelowym. Szukają nowych znajomości   Dopasuj swój hotel do Ich potrzeb poprzez stworzenie strefy relaksu (chill zone), powiększenie przestrzeni wspólnej, gdzie samotnie podróżujący Milenials może odpocząć w otoczeniu nowych znajomych.

 

Wskazówka 5: Powolne życie, higiena i ekologia

 

Pokolenie Y ma świadomość dobrego odżywania i problemu ekologii. Co to oznacza? Starannie wybierają produkty oraz marki, które szanują naturę. Podkreślaj i utrzymuj eko-nastawienie hotelu. Pamiętaj również o menu, które powinno być dopasowane do oczekiwań gości, którzy coraz częściej stają się wegetarianami.

 

Powrót

Zapraszamy do kontaktu

iLumio

Daniel Walczyk Dyrektor Sprzedaży

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, że wyrażam zgodę na korzystanie z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego (zgodnie z art. 172 ustawy – Prawo telekomunikacyjne) w celu prowadzenia przez Ailleron S.A., z siedzibą w Krakowie, ul. prof. M. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, nr KRS: 0000385276, marketingu bezpośredniego. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być cofnięte w każdym momencie za pośrednictwem linku załączonego w każdej wiadomości wysyłanej w ramach odpowiedzi lub za pomocą wiadomości przesłanej na adres mailowy bartlomiej.pachacz@ailleron.com.

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, że wyrażam zgodę na otrzymywanie za pośrednictwem wskazanego adresu e-mail poczty elektronicznej informacji handlowych, wysyłanych przez Ailleron S.A., z siedzibą w Krakowie, ul. prof. M. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, nr KRS: 0000385276, dotyczących produktów i usług tych podmiotów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być cofnięte w każdym momencie za pośrednictwem linku załączonego w każdej wiadomości wysyłanej w ramach odpowiedzi lub za pomocą wiadomości przesłanej na adres mailowy bartlomiej.pachacz@ailleron.com.