Interactive Guest Service

Ailleron
iLumio

Blog

Kim będą wymagający podróżni?

13/12/2016 12:34 Blog

iLumi_blog

 

Weszliśmy w nową erę luksusowych podróży. Jako obywatele rynków rozwijających się,  domagamy się podróży „z wyższej półki”. Zmienia się natura luksusowych wyjazdów.  Dlatego dostawcy usług turystycznych będą się starali zaspokoić potrzeby bardziej wymagających podróżnych oferując im coś więcej niż tylko sam produkt materialny.

 

Amadeus właśnie opublikował raport pt. „Shaping the Future of Luxury Travel”, który analizuje trendy dotyczące rozwoju rynku podróży luksusowych do 2025 r. Wynika z niego, że zapotrzebowanie na tego typu wyjazdy w ciągu najbliższej dekady znacznie wzrośnie, również w Polsce.

 

Konsumenci coraz więcej wydają na zapewnienie sobie niezapomnianych przeżyć. Cenią doświadczenie bardziej niż dobra materialne. Naturalnie przyczyniają się do popytu na luksusowe podróże. Na przykład, w segmencie usług transportowych dla wymagających podróżnych, liczba zagranicznych lotów w klasach biznes oraz pierwszej rosła w latach 2011-2015 szybciej niż w klasach niższych. Trend ten jeszcze przyspieszy w ciągu najbliższej dekady – prognozowany wzrost liczby lotów „z najwyższej półki” wyniesie 6,2% rocznie, czyli będzie niemal o 1/3 wyższy niż w pozostałych segmentach.

 

Mimo, że podróże luksusowe stanowią niewielki ułamek podróży Polaków, nasz kraj znajduje się w gronie tych, gdzie ten segment rynku turystycznego będzie rósł najbardziej dynamicznie. Liczba podróży „z najwyższej półki” wzrośnie trzykrotnie w okresie 2021-2025. Odsetek podróży luksusowych w przypadku Polaków jest znacznie mniejszy niż w przypadku krajów Europy Zachodniej, gdzie udział w tym segmencie, w latach 2021-2025, wyniesie od 3% do 5%. Europejskim „liderem rozrzutności”  w kategorii podróży luksusowych jest Wielka Brytania (ponad 10% w latach 2021-2025), a globalnymi USA i Australia – ponad 30% w obu przypadkach.
Duży wzrost w segmencie podróży luksusowych odnotuje również gospodarka krajów azjatyckich: w Chinach, Indiach i Korei Południowej.

 

By pomóc firmom lepiej poznać i zaspokoić potrzeby swoich klientów, raport zdefiniował 6 różnych grup podróżujących, o zróżnicowanych potrzebach, którzy wymagają innego rodzaju obsługi turystycznej.

hierarchia_maslov_pl

ilumio-new-hierarchia

Weszliśmy w nową erę podróży luksusowych. To, co dziś jest uznawane za luksus, jutro stanie się standardem. O ile nowa klasa średnia ceni sobie materialne aspekty podróży luksusowych, o tyle na dojrzalszych rynkach istnieje duże zapotrzebowanie na nowy rodzaj luksusu. Dlatego oferowanie klientom bardziej spersonalizowanej, ekskluzywnej i dostosowanej do ich potrzeb obsługi stanie się jeszcze ważniejsze niż dotychczas. Wykorzystanie nowych i technologii do poprawy jakości obsługi w całej branży turystycznej, pozwoli osiągnąć nowy poziom luksusu.

Powrót

Zapraszamy do kontaktu

iLumio

Daniel Walczyk Dyrektor Sprzedaży

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, że wyrażam zgodę na korzystanie z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego (zgodnie z art. 172 ustawy – Prawo telekomunikacyjne) w celu prowadzenia przez Ailleron S.A., z siedzibą w Krakowie, ul. prof. M. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, nr KRS: 0000385276, marketingu bezpośredniego. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być cofnięte w każdym momencie za pośrednictwem linku załączonego w każdej wiadomości wysyłanej w ramach odpowiedzi lub za pomocą wiadomości przesłanej na adres mailowy bartlomiej.pachacz@ailleron.com.

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, że wyrażam zgodę na otrzymywanie za pośrednictwem wskazanego adresu e-mail poczty elektronicznej informacji handlowych, wysyłanych przez Ailleron S.A., z siedzibą w Krakowie, ul. prof. M. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, nr KRS: 0000385276, dotyczących produktów i usług tych podmiotów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być cofnięte w każdym momencie za pośrednictwem linku załączonego w każdej wiadomości wysyłanej w ramach odpowiedzi lub za pomocą wiadomości przesłanej na adres mailowy bartlomiej.pachacz@ailleron.com.