Interactive Guest Service

Ailleron
iLumio

Blog

Jesteś mobile?

09/03/2017 10:04 Blog

iLumio_blog_2_jesteś mobile

 

Dzisiejszy świat rozwija się technologicznie. Rozwój technologii ma z kolei wpływ na Twoją branżę. Dobra lokalizacja i designerskie wnętrza hotelu są bardzo ważne, ale czy to wszystko wystarczy, aby zbudować skuteczny wyróżnik obiektu. Uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej jest ciągłą realizacją strategii działań, która pozwala się wybić. Co to za strategia?

 

„Wejdź w buty” swojego gościa, spójrz jego oczami, myśl jak on, czuj jego palcami… Nie tylko podczas pobytu w hotelu, bo podróż zaczyna się od samego pomysłu na nią. Chodzi o bezpośredni kontakt ze swoim klientem, czyli poznanie gości i spojrzenie na podróż ich oczami. Czego chcą, co ich frustruje, jakie mają wątpliwości?
Od czego zacząć? Warto wypisać kolejne punkty styku – touch points – gościa z naszym obiektem, by móc zastanowić się, czego potrzebuje na każdym etapie pobytu.

 

Jak Twoi goście korzystają z Internetu? Czy znajdziesz ich na portalach turystycznych, czy lepiej celować w serwisy ogólnotematyczne? Są w wieku instagramowym, facebookowym, czy w ogóle nie znajdziesz ich w mediach społecznościowych? Przeczytają raczej artykuł z atrakcjami Twojej okolicy, czy chętniej obejrzą wideo o możliwościach realizacji swojej pasji u Ciebie? To bezcenna wiedza, której wykorzystanie w praktyce zawsze przynosi znakomite efekty. Pamiętajmy, że podróż Twojego gościa zaczyna się już na etapie pomysłu.

 

Gość zainteresowany naszym obiektem na pewno będzie kierował się na stronę www. Rezerwacja poprzez stronę internetową hotelu lub systemy rezerwacyjne online są zdecydowanie najpowszechniejszą formą zakupu usługi hotelowej. Ale nie musi tak być!

 

Praktycznie każdy gość, który pojawia się w Twoim hotelu na w kieszeni smartfon, również Twój personel z nich korzysta. A możliwości technologiczne, jakie z tego mogą wyniknąć są niemal ekscytujące. Z technologii i aplikacji mobilnych korzystają na co dzień. Potwierdzają to autorzy raportu „Digital, Social & Mobile in 2016” i nie mają wątpliwości, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy pojawiło się kilka milionów nowych użytkowników internetu (również za pośrednictwem smartfonów).
Co daje aplikacja mobilna?
Aplikacji używamy obecnie właściwie do wszystkiego, najczęściej kupując bilet na samolot lub pociąg, zamawiając taxi (coraz częściej Ubera), odchudzając się i ćwicząc, komunikując z przyjaciółmi.
Dlaczego tak je lubimy? Ponieważ:  
1. dostajemy to czego szukamy szybciej, łatwiej i taniej,
2. telefon mamy zawsze pod ręką,
3. nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez tego „gadżetu”.

 

Są już hotele, które umożliwiają rezerwację pokoju przez aplikację mobilną – analogicznie do rezerwacji biletów lotniczych czy odprawy online na lotnisku. Samolot to przecież najszybszy sposób podróżowania. Przynajmniej dopóki bierzemy pod uwagę sam czas przelotu i porównamy go np. z jazdą samochodem. Jednak kiedy dodamy czas spędzony w kolejkach do odprawy bagażowej i oczekiwanie na odbiór bagażu, latanie przestaje być takie ekspresowe. Przewoźnicy wyszli więc im naprzeciw. Podobnemu „przyspieszeniu” warto poddać Twój system rezerwacji czy sprzedaży usług hotelowych. Nieprzewidziany czas oczekiwania spędzony w hotelowej recepcji zastąp kilkoma szybkimi kliknięciami.

Wyobraźmy sobie, że Twój gość ktoś ma długą podróż przed sobą – przypomnienie o możliwości zameldowania się w nocy (z myślą o gościach wyruszających do Ciebie w piątek po pracy) i o early check-in (dla gości wyruszających w sobotę z samego rana) może przeważyć szalę.

 

Nie ma Cię w portalach społecznościowych?  nie istniejesz…

 

Czy wiesz, że osadzanie widgetu medium społecznościowego, np. Facebook’a, na stronie internetowej hotelu umożliwia potencjalnym gościom otrzymanie bezstronnej opinii lub pozostawienie jej? Jednak wielu hotelarzy boi się negatywnych ocen. Dobrą wiadomością jest to, że czasem negatywne opinie mogą działać na Twoją korzyść. Budują autentyczność i otwartość na dialog z gościem. Nieprzekonany?

 

Co jeśli powiemy, że 95% kupujących online podejrzewa, że opinie mogą być ocenzurowane, jeśli nie ma wśród nich negatywnych opinii? W tym gronie są również Twoi klienci. Co więcej, ponad 60% użytkowników TripAdvisor uważa, że rzetelna odpowiedź marki pod negatywną opinią sprawia, że są bardziej skłonni do rezerwacji, w porównaniu do braku odpowiedzi w ogóle. 

 

Goście po prostu wymagają od hotelarzy obsługi klienta w mediach społecznościach, szukają na nich treści i opinii o obiektach, a także coraz częściej pozytywnie reagują na dobrze sprofilowane reklamy. Sami również angażują się. Każdy chce podzielić się niezapomnianymi chwilami z innymi. Więc udostępniają zdjęcia, linkują ciekawe informacje z okolicy, „lubią to!”, oznaczają miejsca w których spędzili lub aktualnie spędzają czas. Jednym słowem promują Twój obiekt. I o to chodzi! 

 

Po wyjeździe

 

Pobyt gościa dobiega końca, ten wraca do domu. Teraz dobrze przypomnieć mu mile spędzony czas. Po odpowiednim czasie możemy z całym procesem wrócić do początku – a więc zainspirować gościa do kolejnej podróży. Teraz znacznie lepiej znamy jego preferencje – mamy informacje o jego wcześniejszym pobycie. Aplikacja mobilna zarejestrowała i zebrała wszystkie informacje, i w zautomatyzowany sposób „zrobiła z nimi pożytek”. To właśnie kwintesencja tego narzędzia – wnika w potrzeby gościa, śledząc aktywność w aplikacji i „szyje” propozycję na jego miarę.

 

Powrót

Zapraszamy do kontaktu

iLumio

Daniel Walczyk Dyrektor Sprzedaży

iLumio to system hotelowy wybierany przez
8 na 10 nowobudowanych cztero i pięcio gwiazdkowych hoteli.

„Program hotelowy iLumio zapewnia najwyższy komfort obsługi gości. Błyskawiczna rezerwacja, zamawianie usług przez gości za pomocą kilku kliknięć bez konieczności opuszczania pokoju to tylko niektóre możliwości programu hotelowego iLumio. Oprogramowanie hotelowe iLumio pozawala hotelarzom na sprawne zarządzanie obsługą gościa a także na optymalizację kosztów operacyjnych hotelu. Wdrażając system zarządzania hotelem iLumio, Hotelarz otrzymuje wsparcie na wszystkich etapach implementacji łącznie z ciągłą asystą techniczną w trybie 24/7”.

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, iż jestem zainteresowany usługami świadczonymi przez firmę Ailleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, KRS 0000385276. W związku z powyższym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu prezentacji usług oferowanych przez Ailleron SA, a także na otrzymywanie za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu i SMS-ów wysyłanych przez Ailleron SA, w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób, informacji handlowych oraz spersonalizowanych, istotnych informacji dotyczących produktów i usług firmy powiązanych z przedmiotem
Pokaż pełną treść zgodyAilleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków jako administrator danych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, informuje, że podanie danych jest dobrowolne, a ponadto osobie podającej dane przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W tym celu prosimy o kontakt mailowy na adres: marketing@ailleron.com