Interactive Guest Service

Ailleron
iLumio

Blog

Jesteś mobile?

09/03/2017 10:04 Blog

iLumio_blog_2_jesteś mobile

 

Dzisiejszy świat rozwija się technologicznie. Rozwój technologii ma z kolei wpływ na Twoją branżę. Dobra lokalizacja i designerskie wnętrza hotelu są bardzo ważne, ale czy to wszystko wystarczy, aby zbudować skuteczny wyróżnik obiektu. Uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej jest ciągłą realizacją strategii działań, która pozwala się wybić. Co to za strategia?

 

„Wejdź w buty” swojego gościa, spójrz jego oczami, myśl jak on, czuj jego palcami… Nie tylko podczas pobytu w hotelu, bo podróż zaczyna się od samego pomysłu na nią. Chodzi o bezpośredni kontakt ze swoim klientem, czyli poznanie gości i spojrzenie na podróż ich oczami. Czego chcą, co ich frustruje, jakie mają wątpliwości?
Od czego zacząć? Warto wypisać kolejne punkty styku – touch points – gościa z naszym obiektem, by móc zastanowić się, czego potrzebuje na każdym etapie pobytu.

 

Jak Twoi goście korzystają z Internetu? Czy znajdziesz ich na portalach turystycznych, czy lepiej celować w serwisy ogólnotematyczne? Są w wieku instagramowym, facebookowym, czy w ogóle nie znajdziesz ich w mediach społecznościowych? Przeczytają raczej artykuł z atrakcjami Twojej okolicy, czy chętniej obejrzą wideo o możliwościach realizacji swojej pasji u Ciebie? To bezcenna wiedza, której wykorzystanie w praktyce zawsze przynosi znakomite efekty. Pamiętajmy, że podróż Twojego gościa zaczyna się już na etapie pomysłu.

 

Gość zainteresowany naszym obiektem na pewno będzie kierował się na stronę www. Rezerwacja poprzez stronę internetową hotelu lub systemy rezerwacyjne online są zdecydowanie najpowszechniejszą formą zakupu usługi hotelowej. Ale nie musi tak być!

 

Praktycznie każdy gość, który pojawia się w Twoim hotelu na w kieszeni smartfon, również Twój personel z nich korzysta. A możliwości technologiczne, jakie z tego mogą wyniknąć są niemal ekscytujące. Z technologii i aplikacji mobilnych korzystają na co dzień. Potwierdzają to autorzy raportu „Digital, Social & Mobile in 2016” i nie mają wątpliwości, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy pojawiło się kilka milionów nowych użytkowników internetu (również za pośrednictwem smartfonów).

Co daje aplikacja mobilna?
Aplikacji używamy obecnie właściwie do wszystkiego, najczęściej kupując bilet na samolot lub pociąg, zamawiając taxi (coraz częściej Ubera), odchudzając się i ćwicząc, komunikując z przyjaciółmi.
Dlaczego tak je lubimy? Ponieważ:  
1. dostajemy to czego szukamy szybciej, łatwiej i taniej,
2. telefon mamy zawsze pod ręką,
3. nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez tego „gadżetu”.

 

Są już hotele, które umożliwiają rezerwację pokoju przez aplikację mobilną – analogicznie do rezerwacji biletów lotniczych czy odprawy online na lotnisku. Samolot to przecież najszybszy sposób podróżowania. Przynajmniej dopóki bierzemy pod uwagę sam czas przelotu i porównamy go np. z jazdą samochodem. Jednak kiedy dodamy czas spędzony w kolejkach do odprawy bagażowej i oczekiwanie na odbiór bagażu, latanie przestaje być takie ekspresowe. Przewoźnicy wyszli więc im naprzeciw. Podobnemu „przyspieszeniu” warto poddać Twój system rezerwacji czy sprzedaży usług hotelowych. Nieprzewidziany czas oczekiwania spędzony w hotelowej recepcji zastąp kilkoma szybkimi kliknięciami.

Wyobraźmy sobie, że Twój gość ktoś ma długą podróż przed sobą – przypomnienie o możliwości zameldowania się w nocy (z myślą o gościach wyruszających do Ciebie w piątek po pracy) i o early check-in (dla gości wyruszających w sobotę z samego rana) może przeważyć szalę.

 

Nie ma Cię w portalach społecznościowych?  Nie istniejesz…

 

Czy wiesz, że osadzanie widgetu medium społecznościowego, np. Facebooka, na stronie internetowej hotelu umożliwia potencjalnym gościom otrzymanie bezstronnej opinii lub pozostawienie jej? Jednak wielu hotelarzy boi się negatywnych ocen. Dobrą wiadomością jest to, że czasem negatywne opinie mogą działać na Twoją korzyść. Budują autentyczność i otwartość na dialog z gościem. Nieprzekonany?

 

Co jeśli powiemy, że 95% kupujących online podejrzewa, że opinie mogą być ocenzurowane, jeśli nie ma wśród nich negatywnych opinii? W tym gronie są również Twoi klienci. Co więcej, ponad 60% użytkowników TripAdvisor uważa, że rzetelna odpowiedź marki pod negatywną opinią sprawia, że są bardziej skłonni do rezerwacji, w porównaniu do braku odpowiedzi w ogóle. 

 

Goście po prostu wymagają od hotelarzy obsługi klienta w mediach społecznościach, szukają na nich treści i opinii o obiektach, a także coraz częściej pozytywnie reagują na dobrze sprofilowane reklamy. Sami również angażują się. Każdy chce podzielić się niezapomnianymi chwilami z innymi. Więc udostępniają zdjęcia, linkują ciekawe informacje z okolicy, „lubią to!”, oznaczają miejsca w których spędzili lub aktualnie spędzają czas. Jednym słowem promują Twój obiekt. I o to chodzi! 

 

Po wyjeździe

 

Pobyt gościa dobiega końca, ten wraca do domu. Teraz dobrze przypomnieć mu mile spędzony czas. Po odpowiednim czasie możemy z całym procesem wrócić do początku – a więc zainspirować gościa do kolejnej podróży. Teraz znacznie lepiej znamy jego preferencje – mamy informacje o jego wcześniejszym pobycie. Aplikacja mobilna zarejestrowała i zebrała wszystkie informacje, i w zautomatyzowany sposób „zrobiła z nimi pożytek”. To właśnie kwintesencja tego narzędzia – wnika w potrzeby gościa, śledząc aktywność w aplikacji i „szyje” propozycję na jego miarę.

 

Powrót

Zapraszamy do kontaktu

iLumio

Daniel Walczyk Dyrektor Sprzedaży

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, że wyrażam zgodę na korzystanie z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego (zgodnie z art. 172 ustawy – Prawo telekomunikacyjne) w celu prowadzenia przez Ailleron S.A., z siedzibą w Krakowie, ul. prof. M. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, nr KRS: 0000385276, marketingu bezpośredniego. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być cofnięte w każdym momencie za pośrednictwem linku załączonego w każdej wiadomości wysyłanej w ramach odpowiedzi lub za pomocą wiadomości przesłanej na adres mailowy bartlomiej.pachacz@ailleron.com.

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, że wyrażam zgodę na otrzymywanie za pośrednictwem wskazanego adresu e-mail poczty elektronicznej informacji handlowych, wysyłanych przez Ailleron S.A., z siedzibą w Krakowie, ul. prof. M. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, nr KRS: 0000385276, dotyczących produktów i usług tych podmiotów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być cofnięte w każdym momencie za pośrednictwem linku załączonego w każdej wiadomości wysyłanej w ramach odpowiedzi lub za pomocą wiadomości przesłanej na adres mailowy bartlomiej.pachacz@ailleron.com.