Interactive Guest Service

Ailleron
iLumio

Blog

Nieuniknione zmiany w technologiach hotelowych wpływające na dynamikę branży

23/10/2017 11:29 Blog

blog_1Już szósty rok z rzędu sektor Travel & Tourism przekroczył swoją dynamiką światową gospodarkę, wykazując elastyczność i atrakcyjność. Pomimo wyzwań gospodarczych i politycznych na świecie nadal mamy ogromną chęć podróżowania i odkrywania nowych miejsc.

 

Ostatnie badania WTTC wskazują, że wkład Turystyki w światowy PKB szósty rok z rzędu wzrósł do 10,2% światowego PKB (7,6 biliona dolarów amerykańskich). Sektor ten zatrudnia obecnie 292 miliony osób, co stanowi 1 na 10 miejsc pracy na świecie. Perspektywy sektora turystyki w 2017 r. pozostają nadal mocne i wciąż zajmują pozycję lidera w tworzeniu nowych miejsc pracy. Prognozy dotyczące turystyki w ciągu najbliższych dziesięciu lat również wyglądają bardzo korzystnie, przewidując wzrost 3,9% rocznie*.

 

Tak dynamiczny wzrost sektora turystyki wiąże się nie tylko ze wzrostem liczby ludności i zamożnością. Przede wszystkim jest napędzany przez nowoczesne technologie, które ułatwiają nam planowanie podróży, porównywanie cen, wyszukiwanie ciekawych miejsc czy zakup biletów i noclegów. Serwisy WWW oraz aplikacje mobilne znacznie skracają dystans pomiędzy gościem a hotelem czy linią lotniczą. Pozwalają zaoszczędzić czas, pieniądze i dają gwarancję najlepszego wyboru.

 

Zmieniają się też preferencje i styl podróżowania gości. Podróżujemy znacznie częściej, ale nasze wyjazdy są krótsze, czasami tylko weekendowe. Coraz rzadziej korzystamy z usług biur podróży, wolimy sami zaplanować podróż i bezpośrednio wykupić usługi. Najchętniej przez nasz smartfon tak, aby cały proces, łącznie z płatnością, przeprowadzić w aplikacji. Mało kto drukuje jeszcze bilety lotnicze. Przy częstych podróżach dużo lepiej sprawdzają się elektroniczne karty pokładowe.

 

Goście oczekują od hotelu niezawodnie działających aplikacji do zarezerwowania pokoju w możliwie jak najlepszej cenie. Chcą też, aby hotel oszczędził ich czas i ułatwiał planowanie oraz przebieg pobytu, na przykład dzięki możliwości zarezerwowania wcześniej wybranych usług, takich jak zabiegi SPA, posiłki, zajęcia sportowo-rekreacyjne i tym podobne.

 

Coraz częściej goście oczekują od hotelu co najmniej takich samych udogodnień jakie znajdują się w ich nowoczesnych domach, czyli np. centralne sterowanie z poziomu telefonu światłem,  temperaturą, roletami czy systemem telewizyjnym. Wiele z tych osób szuka również wzorców designerskich oraz technologicznych.

 

Każdy gość chce czuć się w hotelu wyjątkowo dlatego oczekuje spersonalizowanych pod jego konkretne potrzeby usług.

 

Sieć Hilton słynąca z wprowadzania innowacji technologicznych w swoich hotelach właśnie poinformowała o najnowszym projekcie, który będzie umożliwiał spersonalizowanie pokoju przez gościa za pomocą aplikacji mobilnej jeszcze przed przyjazdem gościa do hotelu.

 

Jak to ma działać?

 

Gość po dokonaniu rezerwacji, ale przed przyjazdem do hotelu, będzie mógł zameldować się w wybranym pokoju, otrzymać do niego mobilny klucz oraz „zaprogramować” pokój pod swoje indywidualne potrzeby, takie jak: wybór oświetlenia, temperatury w pokoju, rodzaju poduszek czy smaku powitalnego drinka. Wszystko to samodzielnie „ustawi” za pomocą aplikacji w swoim smartfonie**.

 

Klęska urodzaju

 

Wszystko to brzmi ekscytująco dla gościa, niemniej liczba rozwiązań, z których na co dzień korzystają nowocześni hotelarze, jest bardzo duża i ciągle rośnie. Obsługa tak wielu technologii stanowi często nie lada wyzwanie. Systemy takie jak strona internetowa z systemem rezerwacyjnym, channel manager, revenue manager, PMS, BMS, aplikacja mobilna, ekrany dotykowe z dedykowanymi aplikacjami w strefach publicznych, interaktywne systemy telewizji, beacony, centrale telefoniczne czy hotelowe WIFI zwykle dostarczane są przez różnych producentów i działają w oparciu o różne technologie. Do tej pory głównym problemem była synchronizacja tych wszystkich systemów, tak aby obsługa była prosta i efektywna, a pracownicy hotelu nie musieli za każdym razem szkolić się z obsługi nowego oprogramowania.

 

Jeden sposób zarządzania IT w hotelu

 

iLumio wychodzi naprzeciw potrzebom zarówno Hotelarzy, jak i Gości. Do obszarów, w jakich może funkcjonować iLumio należą zarządzanie relacją z gościem przed przyjazdem, w trakcie jego pobytu i po opuszczeniu obiektu. W tym celu wykorzystuje się narzędzia takie jak: aplikacja mobilna, smart digital signage, system telewizji hotelowej, systemy CMS czy zintegrowane aplikacje do sterowania pokojem poprzez tablet. Idąc jednak zgodnie z kierunkiem rozwoju branży IT wkrótce uruchomiona zostanie nowoczesna platforma cloudowa z oprogramowaniem do zarządzania hotelem. Cloud (chmurowy) PMS będzie posiadał między innymi moduły takie jak:  channel manager, booking engine czy mobile key. Największym atutem rozwiązania będzie jego spójność. Hotelarz otrzyma jeden system, w którym będzie mógł zarządzać wszystkimi obszarami działalności hotelu takimi jak: sprzedaż oferty, marketing, zarządzenie recepcją, zarządzenie relacjami z gościem, rozrywka w pokoju i strefach publicznych. Jeden nowoczesny system do uzupełniania i aktualizacji treści, dający możliwość zarządzania nim w dynamiczny sposób (harmonogramy, marketing automation).  Korzyści będzie szereg od uproszczenia szkoleń dla nowego personelu, przez zwiększenie bezpieczeństwa danych gości, po większą elastyczność i łatwość obsługi. W konsekwencji tak zintegrowane oraz kompleksowe rozwiązania pozwolą hotelarzom skupić się na tym co w tej branży najważniejsze, czyli na budowaniu relacji z gośćmi.

 

iLumio dostępne na całym świecie

 

iLumio funkcjonuje obecnie w ponad 15 000 pokoi hotelowych na całym świecie, od Europy, przez Bliski Wschód, a na Wyspach Oceanu Indyjskiego kończąc. Najbardziej luksusowe sieci hotelowe, które przywiązują wyjątkową uwagę do najwyższej jakości usług i obsługi gościa, takie jak LUX* Resorts and Hotels z Mauritus (14 hoteli zlokalizowanych na Ocenie Indyjskim), Kerzner Group właściciel hotelu Atlantis The Palm w Dubaju czy największa i najbardziej luksusowa chorwacka sieć Valamar (40 hoteli) wykorzystują systemy iLumio do wsparcia swoich działań.
Na rozwiązania iLumio decydują się nie tylko międzynarodowe sieci hotelowe, ale także lokalne, mniejsze sieci i obiekty indywidualne. Największa sieć korzystająca z rozwiązań iLumio może jednocześnie obsłużyć 50 tysięcy gości, natomiast najmniejszym hotelem wyposażonym w rozwiązania od Ailleron jest hotel posiadający 19 pokoi.


Źródła:

* https://www.wttc.org/research/economic-research/economic-impact-analysis

** https://www.cnbc.com/2017/09/15/hilton-hotels-chief-marketer-we-want-to-personalize-bedrooms-using-digital-technology.html

Powrót

Zapraszamy do kontaktu

iLumio

Daniel Walczyk Dyrektor Sprzedaży

iLumio to system hotelowy wybierany przez
8 na 10 nowobudowanych cztero i pięcio gwiazdkowych hoteli.

„Program hotelowy iLumio zapewnia najwyższy komfort obsługi gości. Błyskawiczna rezerwacja, zamawianie usług przez gości za pomocą kilku kliknięć bez konieczności opuszczania pokoju to tylko niektóre możliwości programu hotelowego iLumio. Oprogramowanie hotelowe iLumio pozawala hotelarzom na sprawne zarządzanie obsługą gościa a także na optymalizację kosztów operacyjnych hotelu. Wdrażając system zarządzania hotelem iLumio, Hotelarz otrzymuje wsparcie na wszystkich etapach implementacji łącznie z ciągłą asystą techniczną w trybie 24/7”.

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, iż jestem zainteresowany usługami świadczonymi przez firmę Ailleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, KRS 0000385276. W związku z powyższym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu prezentacji usług oferowanych przez Ailleron SA, a także na otrzymywanie za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu i SMS-ów wysyłanych przez Ailleron SA, w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób, informacji handlowych oraz spersonalizowanych, istotnych informacji dotyczących produktów i usług firmy powiązanych z przedmiotem
Pokaż pełną treść zgodyAilleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków jako administrator danych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, informuje, że podanie danych jest dobrowolne, a ponadto osobie podającej dane przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W tym celu prosimy o kontakt mailowy na adres: marketing@ailleron.com