Interactive Guest Service

Ailleron
iLumio

Blog

Cyfrowy klucz – przyszłość puka do naszych drzwi

08/09/2017 11:58 Blog

2Dawno już minęły czasy, w których każdy kierownik recepcji musiał prowadzić listę zagubionych kluczy i wysyłać recepcjonistów po ich nowe kopie. Zbieranie zawieszek i starych breloczków mogło nawet uchodzić swojego czasu za sztukę samą w sobie, jednak nowe pokolenie gości hotelowych oczekuje od nowoczesnego hotelu czegoś zupełnie innego.

 

Jakie są to oczekiwania? Przede wszystkim brak kart dostępu, które do dziś są używane w większości tradycyjnych hoteli. 64% gości hotelowych wolałoby używać swoich smartfonów jako klucza do pokoju, natomiast zgodnie z badaniem Oracle Hospitality, 64% badanych określa inwestycje technologiczne w hotelach jako „ważne lub niezwykle ważne”.

 

Co jest złego w kartach dostępu?

 

Jeszcze niedawno karty dostępu do pokojów hotelowych uchodziły za przełomową technologię. W rzeczywistości ich historia jest już niezwykle długa. Wystarczy spojrzeć tylko na ten artykuł z 1954 roku zamieszczony w magazynie Popular Mechanics Magazine lub zapoznać się z tym patentem z lat 70., aby zobaczyć, że to „innowacyjne rozwiązanie” zaczęło pojawiać się w hotelach już dawno temu i nie do końca pasuje do XXI wieku.

 

W kontekście branży hotelarskiej, nieustannie popularne karty dostępu miały stanowić remedium na konieczność ciągłej wymiany i serwisowania zamków. Doświadczenie pokazało, że rozwiązanie to nie spełniło pokładanych w nim oczekiwań. Wręcz przeciwnie, tendencja do stosowania kart dostępu zaczyna powoli zanikać. Magazyn The Telegraph przewiduje, że przynoszące frustrację karty dostępu do pokojów hotelowych znikną w ciągu najbliższych pięciu lat. New York Times przewidział koniec kart dostępu już wcześniej, w 2005 roku.

 

Oczywistym jest, że za różnorodnymi systemami kart dostępu stoją różne technologie, a niektóre spośród nich charakteryzują się wysokim stopniem zaawansowania. Pomimo tego, wszystkie one mają te same wady, a co gorsza, dzielą także wady tradycyjnych metalowych kluczy.

 

2

 

Dlaczego? Ponieważ stanowią niemal dokładnie tę samą rzecz. Każda karta dostępu do pokoju stanowi fizyczny element, który należy do hotelu i jest wyłącznie udostępniany jego gościom. Oznacza to, że nowe rozwiązanie nie rozwiązuje tak naprawdę podstawowego problemu związanego z kluczami. Co prawda jest możliwe przeprogramowanie karty dostępu, jednak w dalszym ciągu istnieje możliwość jej zgubienia. Może zostać ukradziona. Może ulec uszkodzeniu. Wiele hoteli na całym świecie wymaga od swoich gości wniesienia kaucji za karty dostępu, ponieważ wymiana takiej karty jest zwykle kosztowna. Niekiedy wręcz dużo bardziej kosztowna niż odtworzenie tradycyjnego klucza.

 

W tym miejscu musimy zadać sobie pytanie: Czy branża hotelarska naprawdę poświęciła tak wiele czasu i środków na stworzenie rozwiązania, które stało się problemem, który miało rozwiązywać? Co dalej?

 

Odpowiedzią jest personalizacja. To jedno z kluczowych słów, które należy zapamiętać, kierując swoją ofertę do millenialsów.

 

Cyfrowy klucz – jak działa?

 

Z perspektywy gościa, technologia cyfrowego klucza jest niezwykle prosta, ponieważ muszą jedynie pobrać aplikację hotelu na swoje urządzenie mobilne (np. smartfon lub smartwatch), podejść do właściwych drzwi i dotknąć ekranu. Jeśli mają dostęp do siłowni, parkingu podziemnego lub windy mogą dostać się do nich w dokładnie ten sam sposób. Nie muszą dzięki temu martwić się o zgubienie karty dostępu ani zapamiętywać kodów. Jedyne co muszą robić, to mieć pod ręką swoje urządzenie mobilne, które tak czy owak mają zawsze przy sobie.

 

1

 

Z perspektywy hotelu nowe rozwiązanie nie tylko eliminuje wszystkie problemy związane z tradycyjnymi rozwiązaniami związanymi z bezpieczeństwem i dostępem do pokojów, lecz wprowadza dodatkowo możliwości wdrożenia nowych, praktycznych rozwiązań, które dotychczas były nieosiągalne. Przykładem może być aplikacja iLumio, która służy nie tylko do otwierania drzwi…

 

Dzięki przyjęciu technologii cyfrowych kluczy hotel może z łatwością skorzystać z innych możliwości oferowanych przez iLumio. Na przykład hotelowi goście będą mogli dzięki niej wybrać preferowany pokój przed przyjazdem (45% gości chciałoby mieć taką możliwość, a 79% gości chętnie udostępni swoje preferencje dotyczące lokalizacji pokoju, aby otrzymać preferowany pokój). Będą mogli także z łatwością dokonać rezerwacji zajęć hotelowych (np. sesji SPA) lub stolików w restauracji. Dzięki aplikacji będą mieli też dostęp do rachunków i możliwość opłacenia ich w dowolnej chwili. Z drugiej strony hotel uzyskuje dostęp do danych dotyczących preferencji swoich gości, dzięki którym może przygotować spersonalizowane i indywidualne oferty.

 

Ailleron jest certyfikowanym Partnerem dwóch największych na świecie dostawców zamków do drzwi hotelowych, ASSA ABLOY Hospitality oraz SALTO, a także lokalnego dostawcy Adria Electronics z Chorwacji. Oznacza to, że technologia kluczy cyfrowych trafi niedługo na cały świat. W pierwszej kolejności zostanie wdrożona przez najbardziej dynamiczne i konkurencyjne hotele, za którymi pójdzie cała branża. Aplikacja iLumio osiągnie swój pełny potencjał na bezprecedensową skalę.

 

Dobrym przykładem możliwości systemu iLumio i tego, jakie mogą być jego rezultaty stanowi Valamar – chorwacka sieć hoteli.

 

W czerwcu tego roku sieć Valamar wdrożyła aplikację My Valamar – wersję aplikacji iLumio wydaną pod marką własną hotelu. Dzięki aplikacji, goście mogą szybko zameldować się on-line, otwierać drzwi smartfonem i dokonać rezerwacji różnych rozrywek dotknięciem palca. Mogą także na bieżąco sprawdzać i regulować swoje zobowiązania on-line. Kalendarz hotelowy, będący częścią aplikacji, poleca wydarzenia dopasowane do indywidualnych preferencji każdego gościa. Aplikacja jest także zintegrowana z systemem zarządzania Opera oraz zamkami elektronicznymi Adria Electronics.

 

Dodatkowo w niedługim czasie iLumio umożliwi gościom hoteli Valamar na przeprowadzanie wideorozmów z konsjerżem, co oznacza, że schodzenie do recepcji w celu uzyskania pomocy lub informacji nie będzie już konieczne.

 

Dalsze kroki

 

Cyfrowe klucze stanowią tylko jedną z innowacji, które zaczynają znajdować drogę do branży hotelowej, jednak dzięki ich praktyczności i łatwości korzystania, są one idealnym sposobem, od którego można zacząć dostosowywanie hoteli do potrzeb nowoczesnych gości.

Powrót

Zapraszamy do kontaktu

iLumio

Daniel Walczyk Dyrektor Sprzedaży

iLumio to system hotelowy wybierany przez
8 na 10 nowobudowanych cztero i pięcio gwiazdkowych hoteli.

„Program hotelowy iLumio zapewnia najwyższy komfort obsługi gości. Błyskawiczna rezerwacja, zamawianie usług przez gości za pomocą kilku kliknięć bez konieczności opuszczania pokoju to tylko niektóre możliwości programu hotelowego iLumio. Oprogramowanie hotelowe iLumio pozawala hotelarzom na sprawne zarządzanie obsługą gościa a także na optymalizację kosztów operacyjnych hotelu. Wdrażając system zarządzania hotelem iLumio, Hotelarz otrzymuje wsparcie na wszystkich etapach implementacji łącznie z ciągłą asystą techniczną w trybie 24/7”.

Pokaż pełną treść zgodyOświadczam, iż jestem zainteresowany usługami świadczonymi przez firmę Ailleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, KRS 0000385276. W związku z powyższym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu prezentacji usług oferowanych przez Ailleron SA, a także na otrzymywanie za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu i SMS-ów wysyłanych przez Ailleron SA, w imieniu własnym oraz na zlecenie innych osób, informacji handlowych oraz spersonalizowanych, istotnych informacji dotyczących produktów i usług firmy powiązanych z przedmiotem
Pokaż pełną treść zgodyAilleron SA, z siedzibą w Krakowie, ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków jako administrator danych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, informuje, że podanie danych jest dobrowolne, a ponadto osobie podającej dane przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W tym celu prosimy o kontakt mailowy na adres: marketing@ailleron.com